ipad vs xpad آیپد در مقابل ایکسپد
بــــــــــ روز
با ما بــــــ روز باشید ، نرم افزار،سخت افزار،شـبکه،فناوری اطـلاعات،اینترنــت

 
تاريخ : چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:,
ipad vs xpad   آیپد در مقابل ایکسپد
 

منظور از xpad در تایتل هر تبلتی هست که در آینده عرضه شود .مدتها عکس هایی که بعدا معلوم شد همگی تقلبی بوده اند از تبلت اپل در وب منتشر میشد ولی هیچ خبر رسمی نبود . مدتی بعد مایکروسافت با ارائه ویدیوهایی از پروژه ساخت تبلتش پرده برداشت . تصاویر اغواکننده بود ولی بعد معلوم شد همه طراحی های پروژه courier مفهومی بوده اند و چیزی در عمل ساخته نشده مدتی بعد هم کلا ساخت آن کنسل شد . در این میان اپل آیپد را معرفی کرد . استیو جابز گفت با این دستگاه بهترین تجربه ی وب را خواهید داشت . به هرحال با معرفی این دستگاه انتقدات شدیدی به اپل شد تا جایی که آن را تلویحا با سنگ معادل دانستند . ولی با شروع فروش ورق برگشت . فروش میلیونی این دستگاه همه شرکت ها را به بازار دست نخورده ی تبلت ها کشید . تا به حال دو شرکت دیگر که asus و msi باشند تبلت هایشان را معرفی کرده اند . شرکتهای دیگری هم تبلت های کوچکی معرفی کردهاند با سیستم عامل آندروید که بنده آنها را اصلا در حد و اندازه های ایپد و رقبایش نمیدانم . یک به یک به معرفی این تبلت ها میپردازیم .


ipad


مشخصه های حوب :



1. آرم اپل

چند نفر رو میشناسین که حاضرن بابت آرم سیب درخشان پشت هر محصولی کلی پول بدهند ؟ این آرم اغواکنندست . وقتی توی شب نور آبی رنگی میدهد چند سال میبرد روی عمرتان ! هر چند عده ای اصلا نمی فهمند که این آرم چه فرقی با آرم پراید دارد !!به هرحال یک دستگاه تاچ 10 اینچ با آرم اپل آن هم 500 دلار عالی است .



2. یکپارچگی

همه چیز ساخت یک شرکت است . سیستم عامل برای همین cpu نوشته شده ! همه نرم افزارها محکومند به کار کردن و سریع بالا آمدن چرا که نباید منتظر یک corei7 یا phenom II x6 باشند . نه A4 باید این نرم افزار را باز کند . همه چیز سریع است . همه چیز همخوانی دارد . عمر باتری لااقل 10 ساعته به همین خاطر است . پخش فیلمهای HD با کدک 264 و با یک کدشکن سخت افزاری ممکن میشود و مصرف برق هم بسیار کاهش میابد . چون کاری که یک کدشکن سخت افزاری میکند را یک cpu مثل Apple A4 یا Intel Atom باید با لود بالا یا حتی 100 درصد انجام دهند و چه بسا که باز هم نتیجه راضی کننده نباشد .



3.Gaming

از این یکی هیچ رقمه نمیشود گذشت . بازی کردن در رزولوشن 1024*768 با گرافیک بسیار بالا و آن هم با صفحه تاچ و سنسور های حرکتی و باز آن هم تا 10 ساعت با یک شارژ فقط از اپل بر میآید .تصور کنید ! رقیبان با استفاده از گرافیک های آنبرد اینتل نهایتا میتوانند Plants vs zombies را برایتان اجرا کنند و آن هم با افت عمر باتری و تولید حرارت و صدا .


 






این هم Plants Versus Zombies :


asus در مقابل با معرفی یک سایت ( gamepark.asus.com ) بازی های قابل اجرا روی نت بوک ها و تبلتش را معرفی کرده است .منتها سطح گرافیک این تبلت ها را در بازی در مقایسه با آیپد در این تصویر که گرافیکی ترین بازی ماشین سواری سایت است ببینید .




مشکلات

:



1.مالتی تسک

تنها یک نرم افزار در هر لحظه باز خواهد بود . البته برای گوش کردن آهنگ همزمان با مرور اینترنت مشکلی ندارید ولی دو نرم افزار اصلی با هم و همزمان باز نمی شوند . اپل در نسخه 4 سیستم عامل آیپد و آیفون مالتی تسک اضافه خواهد شد ولی آیپد تنها 256 مگابایت رم دارد و باز هم تعداد نرم افزار هایی که همزمان باز خواهندشد بسیار کم خواهد بود .



2.محدودیت مکانی

:



آیپد برای استفاده از اینترنت نیاز به اتصالات بیسیم و Wifi دارد .همه نرم افزارهایش را باید دانلود کنید . در کشور های در حال توسعه مثل کشور ما آیپد همراه است با مشکلات زیاد برای صاحبش !درحالی که یک تبلت ویندوزی با اتصال یک کابل لن از مودم adsl به اینترنت وصل میشود .و اغلب نرم افزار های ضروری را در هارد PC تان دارید و با یک فلش به آن منتقل میکنید .



محاسن تبلت های ویندوزی

:



1.حجم بالای نرم افزارها :

تصور کنید قصد مرور اینترنت را دارید .با لااقل 5 browser مختلف به اینترنت قدم میگذارید . تا جایی که رم سیستم جوابگوست سایت ها را در تب های موازی باز کنید (سافاری نسخه آیپد از مالتی تب هم پشتیبانی نمیکند و تنها یک سایت در هر لحظه باز است . البته اخیرا اپرا مینی برای آیپد ساخته شد که مالتی تب است ).



هزاران نرم افزار برای ویندوز در اینترنت هست . همه فرمت های فیلمی را تا جایی که سخت افزار ها اجازه میدهند با کدک ها و پلیر های مختلف باز خواهید کرد .



2.یک کامپیوتر

:



تبلت های ویندوزی یک کامپیوتر کاملند با همه مشخصات PC های دیگر ولی فقط ضعیفترند . در حالی که آیپد که وسیله ارتباطی می تواند نام بگیرد .کارهای اداری و روز مره را با تبلت ویندوزی بسیار ساده انجام میدهید .



رقبای آیپد را ببینید :



msi Windpad






ASUS eeePAD



.دوست عزيز نظر يادت نره☺☻

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

ممل
ساعت20:41---5 اسفند 1390
سلام دوست عزیز خسته نباشی.
میدونی من این پیام تکراری رفع تکلیفی سلام وبلاگتون قشنگه و از اینجور حرفا رو نمیگم...
چون بی معنی و لوس شده اینجور کامنت ها میدونی که!
میدونی من هر روز آپم و همیشه هم وبلاگ هایی که آپن رو میام نظر میدم اگر هر روزم آپ باشن با همین نوشته پیامم میام کامنت میزارم واسه حمایت بیشتر وبلاگ نویس.
واست آرزوی موفقیت و خوشبختی روز افزون میکنم...
اگه دوست داشتی و سلیقه تون گرفت شما هم سری به وبلاگم بزنین
خووووووووشحال میشم
خدانگهدار
به امید دیدارمجدد
ازطرف مدیر وبلاگ قـــــــصرکــــــــــــاغذی
مـحمد رضا صادقی




ممل
ساعت20:34---5 اسفند 1390
سلام دوست عزیز خسته نباشی.

میدونی من این پیام تکراری رفع تکلیفی سلام وبلاگتون قشنگه و از اینجور حرفا رو نمیگم...

چون بی معنی و لوس شده اینجور کامنت ها میدونی که!

میدونی من هر روز آپم و همیشه هم وبلاگ هایی که آپن رو میام نظر میدم اگر هر روزم آپ باشن با همین نوشته پیامم میام کامنت میزارم واسه حمایت بیشتر وبلاگ نویس.

واست آرزوی موفقیت و خوشبختی روز افزون میکنم...

اگه دوست داشتی و سلیقه تون گرفت شما هم سری به وبلاگم بزنین

خووووووووشحال میشم

خدانگهدار

به امید دیدارمجدد

ازطرف مدیر وبلاگ قـــــــصرکــــــــــــاغذی

مـحمد رضا صادقی





sayad
ساعت12:52---19 دی 1390
یه سری به ما بزن sayad

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط علی اکبر عبــادی


بامابـــ روز باشید

طراحی سایت